Az intézmény igazgatója: Hetényi Anikó
Püspöki biztos: Burbela Grzegorz Ludwik SVD
Az intézmény 2007-ig Szent László Általános Iskola néven működött és vált ismertté.
A 2007/2008-as tanévtől kezdve az Árpád-házi Szent Margit Katolikus Általános Iskola tagiskolája lett és nevük ettől kezdve Szent Margit Általános Iskola Szent László tagiskolája.
2017-től önálló intézmény Szent László Általános Iskola néven.
- - -
A kultúra, s ezen belül az oktatás nemzeti létünknek, fennmaradásunknak egyik tartó pillére. Ezért össznemzeti érdek jó iskolák létesítése. Ezek a gondolatok vezérelték egyházközségünk tagjait is, amikor a politikai rendszerváltozást követõen keresték a megoldást arra, hogy emberszolgáló, értékõrzõ – és teremtõ tevékenységével a katolikus egyház hogyan lehetne ismét aktív részese Bicske város közoktatásának. Ennek eredményeképpen jött létre 1996-ban a Szent László Általános Iskola, abban az épületben, amely 1948-ig a Római Katolikus Egyház tulajdonát képezte. Iskolánk egy 1. osztállyal, felmenõ rendszerben kezdte meg mûködését, és a 2004/2005-ös tanévben már a második 8. osztályos tanulócsoportunk ballag.
Céljainkat a következõképpen fogalmaztuk meg:
Keresztény világnézetet közvetítõ; testben, lélekben, érzelmi és társas kapcsolatokban az evangélium szellemében történõ nevelésre törekszünk. A korszerû ismeretközlés és a diákjaink egyéni fejlettségéhez igazodó képesség- készségfejlesztés mellett fontosnak tartjuk, hogy Szent László példáját követve, hazájához hû, hitben élõ nemzedéket neveljünk tanulóinkból.
Iskolánk arculatát elsõ sorban
- a keresztény értékrenden alapuló nevelés;
- a néphagyományok, népszokások átörökítése;
- a magyar nemzettudat kialakítása és erõsítése;
- széles alapmûveltség biztosítása;
- a tanulás módjainak megtanítása;
- az intellektus fejlesztése mellett a készségek, a kreativitás formálása, fejlesztése;
- a kulturált magatartási szabályok elsajátítása határozza meg.
Kiemelten fontosnak tartjuk még, hogy a hozzánk kerülõ tanulók, gyermekközpontú, családias, biztonságot, törõdést nyújtó légkörben kapják meg biztos alapokon nyugvó, továbbfejleszthetõ alapismereteiket. Ugyanakkor e légkör meghatározó eleme a rendezõ fegyelem és a személyre szabott számonkérés is.
Oktató munkánk jellemzõi
- általános tantervvel haladunk és hagyományos módszerekkel folyik az oktatás;
- alsó tagozaton a fõ hangsúlyt a kulturális alapkészségek elmélyítésére helyezzük, hisz minden késõbbi tanulás erre épül;
- 1. osztályosaink szótagoló olvasástanítási módszerrel tanulnak meg olvasni;
- képzési feladataink középpontjában felsõ tagozaton három tantárgy áll: a matematika, a magyar nyelv és irodalom és az idegen nyelv, mindhárom tantárgyat az adott osztály létszámának, mentális képességeinek függvényében csoportbontásban és magas szintû szakköri keretek között tanítjuk;
- emellett különös gondot fordítunk mindkét tagozaton: az ének-zenei képzésre, néprajzi ismeretek átadására, népi kézmûves tevékenységek elsajátítására, néptánccal való ismerkedésre;
- alsó tagozatos növendékeinknek iskolaotthont, felsõ tagozaton pedig- igény szerint- napköziotthont és stúdiomot biztosítunk;
- tanulóink - érdeklõdési körüknek megfelelõen – többféle szakköri foglalkozás közül választhatnak;
- tanulmányi eredményeink egyre kiemelkedõbbek, vonzóbbak, ezt leginkább továbbtanulási mutatóink, és a felvételi elõkészítõk megmérettetései igazolják (pl. a térségi Vajda-próbán folyamatosan elsõk között szerepelnek növendékeink).
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
© Székesfehérvári Egyházmegye
Híreink | Média | Adattár | Gyűjteményeink | Történelmünk